Pühapäev, 18 Veebruar 2018

Seljamassaaž koos individuaalse konsultatsiooniga

 

Teid teenindavad: Blanka, Maie, Piret ja Helen

30 min 25 eur

Istuv eluviis kahjustab lülisammast

 

Massöör- füsioterapeut  leiab, et lülisamba rinnalülidel on tõsiseid raskusi üha enam süveneva istuva eluviisiga toimetulekuga, valmistades meile ette probleeme ajaks, mil oleme vanemaks saanud. Rinnalülid on juba lülisamba vähima liikumisega piirkond, kuna sellel on kanda oluline rinnakorviga seotud stabiliseeriv ja kaitsev ülesanne.

Lülisamba rinnaosa omabki väikest loomulikku kõverust või küüru ehk küfoosi. Kuid moodne lösutamise haigus – pikaajaline kössis ja küürus istumine mängukonsoolide, arvutite, telerite, taskuarvutite ja mobiiltelefonide taga – viib vananedes, kui lülisamba rinnaosa jäigastuma hakkab, küürselgsuse tekkeni.

Massöör- fisioterapeut koputab sportlikele inimestele südamele, et nemadki pole sellele probleemile immuunsed. Isegi täisprofessionaalsed sportlased veedavad märkimisväärselt pikki perioode tavaliselt moel lõõgastudes – küürutades arvuti taga või lösutades teleri ees. Riskigruppi kuuluvad kindlasti professionaalsed jalgratturid ja triatleedid nende treenimisasendi tõttu.

Mis ma selle vastu teha saan?
Istudes arvuti või teleka ees, tee iga tunni järel 5-10 kordust lihtsat rinnalülide liikuvuse harjutust:
1. Pane käed kukla taha sõrmseongusse, lase pea ja küünarnukid ette rippu.
2. Seejärel vii pea kuklasse ja küünarnukid taha. Siruta tugevalt selga, suru pea kuklasse ja küünarnukid taha suunas.
3. Hoia paar sekundit pinget ja seejärel alusta harjutust uuesti.
4. Hoia alaselg kogu harjutuse vältel tihedalt vastu seljatuge.

Kord päevas tee kummagi poolega 10 kordust lülisamba rinnaosa liikuvust taastavat harjutust:
1. Lasku neljakäpuli ja pane üks käsi kukla taha.
2. Langeta tõstetud käe küünarnukk ja pea võimalikult alla ja tõsta tagasi üles.
3. Ülemises asendis suru küünarnukki taha üles ja hoia hetkeks pinget